آموزش معاملات بازار بورس بین الملل - فارکس

در این بلاگ به آموزش معامله در معاملات بازار بورس بین الملل خواهیم پرداخت

آموزش معاملات بازار بورس بین الملل - فارکس

در این بلاگ به آموزش معامله در معاملات بازار بورس بین الملل خواهیم پرداخت

این وبلاگ قصد دارد به آموزش معامله گری و اشنایی با اندیکاتور ها ، انواع تحلیل ها و استراتزی های موثر و کارآمد ، مدیریت ریسک و ... در معاملات فارکس و باینری آپشن بپردازد.همچنین در نظر داریم که کارگزاران مورد اطمینان جهت معامله در بازار فارکس و معاملات باینری آپشن را معرفی نماییم .

ثبت نام در صرافی بیت پین – معامله در بیت پین

صرافی بیت پین bitpin

صرافی بیت پین بعنوان یکی از صرافی های رمزنگاری شده ایرانی، در سال 99 با هدف ایجاد بستری مطمئن و امن برای انجام معاملات کاربران ایرانی راه اندازی شده است. شرکت سنا ایمن بعنوان یکی از شرکت های مطرح حوزه ICT و مدیریت مالی و حقوقی و سرمایه گذاری، این صرافی را راه اندازی و مدیریت می کند. این صرافی بعنوان بهترین شرکت دانش بنیان منطقه آزاد تجاری و اقتصادی انزلی درحال فعالیت است. کاربران ایرانی به کمک این پلت فرم می توانند بصورت ریالی خرید و فرش کرده و رمز ارز داشته باشند که در اینجا بطور کامل روند ثبت نام در بیت پین و خرید و فروش در آن را شرح می دهیم.

آشنایی با صرافی بیت پین

در صرافی بیت پین، کاربران امکان ثبت سفارش ازطریق حد ضر و OCO را دارند. بنابراین، می توانند در کنار کسب درآمد بیشتر، ریسک ها و خطرات احتمالی را مدیریت کنند. بطورکلی، مهمترین ویژگی های این صرافی به شرح زیر است:

  • با استفاده از صرافی Bitpin، کیف پول اختصاصی خواهید داشت.
  • بیت پین دارای یک سیستم احراز هویت سریع، آسان و یکپارچه است.
  • در این صرافی می توانید بیش از 80 نوع رمز ارز متنوع را معامله کنید.
  • دارای سیستم پشتیبانی 24 ساعته بصورت تلفنی، چت و ایمیل است.
  • قیمت ها بصورت لحظه ای در این صرافی قابل مشاهده است.
  • در این صرافی از جفت ارزهای مختلف پشتیبانی می شود.

نقاط قوت صرافی بیت پین

خدمات تقریبا یکسانی در اکثر صرافی های رمزنگاری شده ارائه می شود. اما برخی خدمات درهریک از آنها متفاوت بوده و می توان برای آنها نقاط قوت و ضعف نام برد. در اینجا مزایا و معایب صرافی بیت پین را بررسی می کنیم.

مزایای بیت پین عبارتند از:

  • مجهز به یک رابط کاربری جذاب و ساده
  • دارای اپلیکیشن موبایل برای کاربران اندروید و ios
  • با طراحی فنی استاندارد، بستری مطمئن و ایمن برای انجام معاملات رمزنگاری شده
  • امکان بازاریابی برای این صرافی و دریافت حداکثر 30 درصد از کارمزد معاملات افراد زیرمجموعه
  • پشتیبانی 24 ساعته و هر روز هفته حتی در روزهای تعطیل
  • امکان خرید رمز ارز با واحد پولی تومان علاوه بر تتر
  • امکان مشاهده تاریخچه معاملات برای کاربران
  • مجهز به سیستم شناسایی دو مرحله ای
  • میزان کارمزد قابل قبول
  • آموزش های ارائه شده درمورد ارزهای دیجیتال و اقدامات مرتبط
  • امکان ثبت سفارش استاپ لیمیت در کنار ثبت سفارش مارکت
  • وجود 5 سطح کاربری متفاوت با هدف ایجاد بستر ایمن
  • پشتیبانی از شبکه های ERC20، TRC20 و BEP20
  • ارائه خدمات API برای شرکت های مایل به استفاده از خدمات بیت پین

معایب و نقاط ضعف بیت پین

  • در این صرافی، نرخ ارزها بالاتر از بسیاری صرافی های دیگر است.
  • باتوجه به کمتر بودن تعداد کاربران درمقایسه با صرافی های جهانی، نقدینگی در این صرافی اندک است.
  • براساس نظرات کاربران بیت پین، کیف پول این صرافی ضعیف عمل کرده، گاهی پول واریزی در کیف پول ثبت نشده و به حساب بازگشت داده شده است.

آموزش ثبت نام در صرافی بیت پین

اولین اقدام برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال و انجام معاملات، ثبت نام در یک صرافی معتبر است. در اکثر صرافی های ایرانی، استانداردهای امنیتی رعایت شده و پلت فرم های مطمئن و ایمنی برای آغاز معاملات رمزنگاری شده محسوب می شوند. در صرافی های ایرانی ازجمله بیت پین، علاوه بر امکان شارژ حساب ازطریق ریال، بدون نیاز به تغییر IP می توان مراحل ثبت نام و احراز هویت را تکمیل نمود. روش ثبت نام در صرافی بیت پین طی مراحل زیر انجام می شود:

مرحله اول: به لینک https://bitpin.ir/signin از سایت رسمی بیت پین وارد شوید که صفحه زیر را خواهید دید:

صرافی بیت پین

مرحله دوم: درصورتی که از قبل در صرافی بیت پین ثبت نام کرده اید، با ورود اطلاعات درخواست شده در این صفحه، وارد پنل کاربری خود می شوید. اما برای ثبت نام باید دکمه سبز رنگ ثبت نام را انتخاب کنید.

ثبت نام در صرافی  بیت پین

مرحله سوم: مطابق با تصویر بالا، می توانید با استفاده از شماره همراه یا ایمیل خود ثبت نام کنید. از یک ایمیل دردسترس و شماره همراه به نام خودتان استفاده کنید.

مرحله چهارم: روی لینک قوانین و مقررات کلیک کنید تا پس از مطالعه قوانین و قبول آنها، باکس مربوطه را تیک بزنید. در این مرحله درصورتی که ازطریق آشنایان یا دوستان با این صرافی آشنا شدید، کد دعوت خود را در فیلد آخر وارد کنید. در غیراینصورت، این فیلد باید خالی بماند.

مرحله پنجم: روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

مطابق شکل زیر از شما درخواست می شود که شیء موردنظر را در تصویر بیابید و سپس گزینه رد شدن را انتخاب کنید.

آموزش صرافی پیت بین

مرحله ششم: مطابق شکل زیر، وارد صفحه ای می شود که از شما کد تاییدی که به آدرس ایمیل یا شماره همراه شما وارد شده، درخواست می شود.

ثبت نام در صرافی bitpin

درصورتی که هیچ کدی برای شما ارسال نشده، روی دکمه ارسال مجدد کلیک کنید.

مرحله هفتم: پس از وارد کردن کد تایید، بصورت خودکار وارد صفحه خوشامدگویی می شوید:

صرافی بیت پین

مرحله هشتم: در این صفحه باید نام و نام خانوادگی خود را وار کنید. فیلد نام و نام خانوادگی را مطابق با اطلاعات هویتی خود وارد کنید.

مرحله نهم: و یک رمز عبور مناسب انتخاب کنید. رمز عبور نیز باید بیش از 8 کاراکتر بوده و شامل حروف بزرگ و کوچک انگلیسی و اعداد و نمادها ($@*&) باشد. تکرار رمز عبور را در فیلد آخر وارد کرده و گزینه ورود را انتخاب کنید.

نحوه ثبت نام در صرافی پیت بین

مرحله دهم: مطابق شکل بالا، پس از تکمیل مراحل ثبت نام، وارد پنل کاربری خود می شوید.

سطوح کاربری برای احراز هویت

صرافی بیت پین نیز همچون سایر صرافی ها برای پیشگیری از کلاهبرداری و پولشویی و ایجاد بستری ایمن، مجهز به سیستم احراز هویت است. باتوجه به مدارک دریافت شده در مراحل احراز هویت، کاربران این صرافی در 5 سطح حقیقی و یک سطح حقوقی طبقه بندی می شوند.

تفاوت این سطوح در جدول زیر قابل مشاهده است:

مزایا و معایبب صرافی بیت پین

روش احراز هویت در بیت پین

همانطورکه در جدول قبلی قابل مشاهده است، کاربر می تواند قبل از انجام مراحل احراز هویت، واریز و معامله رمز ارز انجام دهید اما نمی تواند برداشت دارایی خود از حساب کاربری را داشته باشد. پس از انجام مراحل احراز هویت، در کنار فراهم شدن امکان برداشت، حداکثر مقدار واریز ریالی و ارزی کاربر نیز افزایش می یابد. به منظور آغاز احراز هویت در صرافی بیت پین، مراحل را به ترتیب زیر انجام دهید:

مرحله اول: مانند شکل تصویر زیر، وارد حساب کاربری خود شده و با استفاده از آیکون قرمز رنگ در گوشه بالا سمت چپ تصویر، گزینه «حساب کابری» را انتخاب کرده و به منظور آغاز مراحل احراز هویت، دکمه سبز رنگ «شروع احراز هویت» در مرکز تصویر بالا را انتخاب کنید.  

اهراز هویت در صرافی بیت پین

مرحله دوم: مانند تصویر زیر، برای تایید ایمیل در این مرحله، ایمیل خود را وارد کرده و گزینه «ارسال کد» را انتخاب کنید.

احراز هویت در صرافی بیت پین

کد تایید ارسال شده به آدرس ایمیل خود را در کادر مشخص شده وارد کنید.

آموزش اهراز هویت در صرافی بیت پین

مرحله سوم: در این مرحله می بایست اطلاعات هویتی خود شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی، تاریخ تولد و جنسیت را وارد کنید. تمامی اطلاعات باید دقیقا مطابق با کارت ملی شما باشد. در قسمت بارگذاری عکس، تصویر کارت ملی خود را آپلود کنید.

آموزش کامل در صرافی بیت پین و امعرفی کارت بانکی

مرحله چهارم: در این مرحله می توانید اطلاعات مربوط به حداقل یک کارت بانکی خود را به منظور تایید بیت پین وارد نمایید. کارت بانکی باید به نام خودتان باشد و واریز ریالی صرفا به کارت های بانکی تایید شده امکان پذیر است.

اهراز هویت و معرفی صرافی بیت پین کامل و جامع تصویری

همچون تصویر فوق، به منظور وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خودتان، گزینه افزودن کارت بیشتر را انتخاب کنید.

مرحله پنجم: همانند تصویر زیر، اطلاعات کارت بانکی خود شامل شماره کارت و شماره شبا را وارد کرده و سپس گزینه تایید را انتخاب کنید.

صرافی بیت پین کارت بانکی

پس از تکمیل این مراحل، همچون تصویر زیر احراز هویت شما تا مرحله دوم انجام شده و صفحه ای مشابه تصویر زیر را خواهید دید.

احراز هویت و ثبت نام کامل در صرافی بیت پین

اگر مایلید می توانید دکمه سبز رنگ «تکمیل پروفایل و ارتقا به سطح 3» را انتخاب کرده و مراحل احراز هویت بیشتری را انجام دهید.  

آموزش معامله و ترید در بیت پین

پس از کامل شدن مراحل اولیه  احراز هویت، می توانید معاملات و ترید رمز ارز در این صرافی را شروع کنید. کاربران این صرافی خرید رمز ارز موردنظر خود را ازطریق تومان و تتر انجام می دهند. برای آغاز ترید در صرافی بیت پین، مراحل زیر را انجام دهید:

معامله و خرید و فروش در صرافی بیت پین

پس از ورود به پنل کاربری خود، با انتخاب گزینه «خرید» در صفحه اول، به پلتفرم خرید و فروش وارد شوید. علاوه براین، به کمک داشبورد بالای صفحه و انتخاب گزینه پلتفرم خرید و فروش می توانید وارد صفحه معاملاتی بیت پین شوید.

 خرید و فروش در صرافی بیت پین

همانطور که در تصویر بالا می بینید، پلتفرم معاملاتی صرافی بیت پین از بخش های مختلفی همچون دفتر سفارشات (پیشنهادات خرید و پیشنهاد فروش)، بازار جهانی، بازار بیت پین، انتخاب جفت ارز موردنظر، نمودار گرافیکی قیمت رمز ارز انتخابی، لیست معاملات و باکس مربوط به معاملات تشکیل شده است.

کاربران بیت پین می توانند با استفاده از یکی از گزینه های فوری، محدود، با حد ضرر/سود، سفارش خرید یا فروش خود را ثبت نمایند.

سفارش رمز ارز

برای انتخاب و سفارش جفت ارز موردنظر مانند تصویر زیر، باید ابتدا آن را از گوشه بالا سمت چپ پلتفرم خرید و فروش انتخاب کنید. مثلا اتریوم/ تومان، بیت کویت/ تومان و غیره.

خرید رمز ارز در صرافی بیت پین

برای ثبت سفارش خود، به باکس مربوط به ثبت سفارش بروید و با یکی از روش های فوری، محدود یا حد ضرر/ سود، سفارش خود را نهایی کنید.

 خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی بیت پین

خرید سریع رمز ارز در بیت پین

به منظور آسودگی کاربران و افزایش سرعت خرید و فروش، در صرافی بیت پین قسمتی به نام «ساده تبدیل کن، ساده بخر» طراحی شده است. پس از ورود به پنل کاربری خود و طبق مراحل زیر می توانید از این قسمت استفاده کنید:

خرید سریع رمز ارز در صرافی بیت پین
  1. در کادر «ساده تبدیل کن، ساده بخر»، نوع رمز ارز و روش پرداخت (تومان یا تتر) موردنظر را انتخاب نمایید.
  2. میزان تتر یا تومانی را وارد کنید که قصد دارید با آن رمز ارز خریداری کنید.
  3. برطبق مبلغ وارد شده، مقدار رمز ارز دریافتی شما نمایش می یابد. اگر قصد خرید دارید، روی دکمه «میخرم» کلیک کرده و مراحل خرید را تا انتها کامل کنید.

آموزش واریز و برداشت در بیت پین

همچون هر صرافی رمزنگاری ایرانی دیگری، در صرافی بیت پین به منظور آغاز معامله می توانید حساب خود را ازطریق تتر، تومان و سایر رمز ارزها شارژ نمایید. همچنین، پس از انجام معامله و خرید رمز ارز می توانید درخواست برداشت دارایی دیجیتالی از کیف پول صرافی خود را ثبت کنید. برای واریز و برداشت در این صرافی باید وارد پنل کاربری خود شده باشید و با استفاده از داشبورد بالای صفحه، گزینه کیف پول را انتخاب کنید.

 خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی بیت پین

پس از ورود به قسمت کیف پول، صفحه ای مشابه با تصویر فوق را می بینید. در اینجا، علاوه بر تومان/ تتر، می توانید انواع رمز ارزهای پشتیبانی شده در صرافی را مشاهده نمایید. رمز ارز موردنظر خود را انتخاب کرده و باتوجه به اقدام موردنظر خود، گزینه واریز یا برداشت موجود در مقابل آن را کلیک نمایید.

آموزش واریز ارز دیجیتال به کیف پول بیت پین

همانطورکه پیش تر ذکر شد، به منظور واریز ارز دیجیتال به کیف پول بیت پین در قسمت کیف پول در حساب کاربری خود، رمز ارز موردنظر را انتخاب کرده و گزینه «واریز» در مقابل آن را کلیک نمایید. سپس، آدرس کیف پول اختصاصی رمز ارز انتخابی برایتان نمایش می یابد. این آدرس را کپی کنید یا به روش QR Code اسکن کنید.

آموزش واریز ارز دیجیتال در صرافی بیت پین

آدرس کیف پول ارائه شده، به رمز ارز انتخاب شده اختصاص دارد. ارسال رمز ارز دیگری به این آدرس، موجب از بین رفتن دارایی شما می شود.

روش برداشت ارز دیجیتال از بیت پین

همانطور که پیش تر گفته شد، هر کاربر تنها درصورتی می تواند از حساب کاربری صرافی خود برداشت داشته باشد که مراحل احراز هویت را بطور کامل انجام داده باشد. کاربرانی که احراز هویت را تا سطح ۲ انجام داده اند، صرفا می توانند برداشت ریالی داشته باشند. اما برای فعال سازی برداشت ارزی باید مراحل احراز هویت تا سطح سوم تکمیل شود. پس از رسیدن به سطح کاربری ۳، با مراجعه به قسمت «کیف پول» پنل کاربری خود، می توانید با انتخاب رمز ارز موردنظر خود، روی گزینه «برداشت» کلیک کرده و مراحل برداشت را کامل کنید.

آموزش انتقال ارز دیجیتال از بیت پین به والت

یکی از اصلی ترین چالش های فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، مدیریت و نگهداری این ارزها است. روش معامله گران حرفه ای در انجام معاملات این است که با نگهداری صرفا بخشی از دارایی خود در صرافی، بخش زیادی از آن دارایی را به یک کیف پول مطمئن سخت افزاری یا نرم افزاری ارسال می کنند.

به منظور ذخیره سازی بلندمدت ارزهای دیجیتال، کیف پول سخت افزاری گزینه ای مناسب تر است. زیرا برای مدیریت ارزهای دیجیتال در این کیف، نیازی به اتصال به اینترنت ندارید و خطر هک شدن کمتر است. توصیه می شود پس از خرید رمزارز موردنظر به روشی که پیش تر توضیح دادیم، با وارد کردن آدرس کیف پول خود، ارز دیجیتال خود را از کیف پول صرافی خارج نمایید.

امنیت صرافی بیت پین

صرافی بیت پین با استفاده از منابع ذخیره سازی سرد یا Cold Srotage و ابزارهای امنیتی استاندارد، از دارایی کاربران نگهداری می کند. علاوه براین، این صرافی به منظور افزایش امنیت دارایی به سیستم شناسایی ۲ عاملی مجهز است. با این وجود، توصیه می کنیم برای افزایش امنیت حساب کاربری خود حتما از یک کلمه عبور قدرتمند و پیچیده استفاده کرده و در محلی امن نزد خود نگهداری کنید. سعی کنید این رمز عبور را در بازه های زمانی مختلف تغییر دهید.

کارمزد بیت پین

در صرافی بیت پین برای ایجاد بستری مطمئن و ایمن، کاربران باتوجه به میزان فعالیت خود در 6 سطح کاربری مختلف دسته بندی می شوند. قطعا برای کاربران این 6 سطح، با ارائه مدارک هویتی خود، مقدار کارمزد معاملات و سقف برداشت روزانه با یکدیگر متفاوت خواهد بود. مقدار کارمزد این صرافی در سطحی قابل قبول است و کارمزد برداشت هر رمز ارز برطبق شبکه انتخابی توسط کاربر تفاوت دارد. در جدول زیر، کارمزد معاملات در صرافی بیت پین ذکر شده است:

کارمزد واریز و برداشت در صرافی بیت پین

جمع بندی

در سال 1399 یک صرافی رمزنگاری شده ایرانی به نام بیت پین (bitpin) توسط گروهی متخصص راه اندازی شد. کاربران این صرافی، امکانات ویژه ای ازجمله خرید فوری و ثبت سفارش محدود و OCO برای بیش از 80 نوع رمز ارز محبوب را تجربه می کنند. این صرافی بر بستر منابع ذخیره سازی سرد و با پشتیبانی از سیستم شناسایی دو عاملی راه اندازی شده و بستری ایمن و مطمئن برای کاربران فراهم ساخته است. در این آموزش با مراحل ثبت نام و روش خرید و فروش در صرافی بیت پین بطور کامل و بصورت تصویری آشنا شدید. امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید باشد.

بیت پین

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۲/۲۷
مهریار مهدوی نادری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی