آموزش معاملات بازار بورس بین الملل - فارکس

در این بلاگ به آموزش معامله در معاملات بازار بورس بین الملل خواهیم پرداخت

آموزش معاملات بازار بورس بین الملل - فارکس

در این بلاگ به آموزش معامله در معاملات بازار بورس بین الملل خواهیم پرداخت

این وبلاگ قصد دارد به آموزش معامله گری و اشنایی با اندیکاتور ها ، انواع تحلیل ها و استراتزی های موثر و کارآمد ، مدیریت ریسک و ... در معاملات فارکس و باینری آپشن بپردازد.همچنین در نظر داریم که کارگزاران مورد اطمینان جهت معامله در بازار فارکس و معاملات باینری آپشن را معرفی نماییم .

چگونه تقویم اقتصادی را درک کنیم؟

دوشنبه, ۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۵۹ ق.ظ

آموزش گام به گام

تقویم اقتصادی منعکس کننده رویدادهای مهم در دنیای مالی است که ممکن است بر دارایی های خاصی تأثیر بگذارد و باعث تغییرات در قیمت آنها شود. چگونه می توان تقویم اقتصادی را خواند و رویدادهای متعددی را که اغلب توصیفات پیچیده ای دارند، درک کرد؟

حقیقت این است که درک تقویم اقتصادی ممکن است تکنیک بسیاری از معامله گران را به طور قابل توجهی بهبود بخشد. با این حال، ممکن است تقویم در نگاه اول بسیار پیچیده به نظر برسد. در اینجا توضیح کاملی از معنای دقیق رویدادهای تقویم اقتصادی ارائه شده است.

چگونه تقویم اقتصادی را بخوانیم؟

اول از همه، بیایید به ساختار تقویم اقتصادی نگاه کنیم تا بدانیم چه اطلاعاتی در اختیار ماست. برای این، بیایید صفحه تقویم اقتصادی را به چند قسمت تقسیم کنیم و به هر یک از آنها به صورت جداگانه نگاه کنیم.

فیلترها: نوع، تاریخ، تاثیر و موارد دیگر

بخش اول تقویم تنظیماتی است که به شما امکان می دهد تقویم را با نیازهای شخصی خود تنظیم کنید. در اینجا می‌توانید انتخاب کنید که آیا می‌خواهید اخبار اقتصادی را بررسی کنید، به‌عنوان مثال، گزارش‌های مربوط به بیکاری، صورت‌های بودجه، و نرخ‌های تورم، یا به گزارش‌های درآمد برای شرکت‌های خاصی علاقه‌مند هستید. اگر مورد دوم است، می توانید به برگه "درآمد" بروید.

تنظیم دیگری که می توانید تغییر دهید تاریخ است - بسته به آنچه که به آن علاقه دارید، فعلی، قبلی، هفته یا حتی ماه آینده را بررسی کنید.

تنظیمات تقویم اقتصادی

با کلیک بر روی دکمه "فیلترها"، می توانید منو را گسترش دهید و کشورهای خاصی را انتخاب کنید، دسته بندی رویدادهای اقتصادی را انتخاب کنید و آنها را بر اساس اهمیت فیلتر کنید (تاثیر "کم"، "متوسط" و "بالا").

برای مشاهده رویدادها برای یک روز خاص، به سادگی روی تاریخ کلیک کرده و به پایین اسکرول کنید. به عنوان مثال، بیایید نگاهی به رویدادهای چهارشنبه، 14 آوریل بیندازیم.

رویدادها و پیش بینی ها

پس از انتخاب چهارشنبه 14 آوریل در برنامه، تقویمی از رویدادهای اقتصادی که در این تاریخ خاص رخ می دهد به ما ارائه می شود. این فهرست ممکن است انواع مختلفی از رویدادها را نشان دهد که انتظار می رود بر بازار تأثیر بگذارند. ممکن است گزارشی در مورد بیکاری، بیانیه بودجه همانطور که قبلا ذکر شد، یا حتی یک سخنرانی سیاسی با اهمیت بالا باشد.

انتخاب تاریخ معین در تقویم اقتصادی

همانطور که توضیح داده شد، امکان فیلتر کردن رویدادها بر اساس کشور، دسته بندی یا تأثیر وجود دارد. در لیست زیر می توانیم دو رویداد با بیشترین تاثیر را مشاهده کنیم که با علامت مربوط به سه ایموجی آتش مشخص شده اند. تأثیر نشان دهنده میزانی است که رویداد ممکن است نوسانات بازار را برای دارایی های مشخص افزایش دهد.

رویدادهایی که بیشترین تأثیر را دارند برجسته شده است

هر رویداد زمان خود، ارزی که انتظار می‌رود بر آن تأثیر بگذارد، درجه تأثیر، نام آن و سه ستون نتیجه را نشان می‌دهد: واقعی، پیش‌بینی و قبلی. این سه ستون تغییر قیمت دارایی را به ما نشان می دهد.

"شاخص پیش بینی" ، نتیجه مورد انتظار برای یک خبر خاص را نشان می دهد (به عنوان مثال، تغییر درصد نرخ بهره). "شاخص قبلی" نتیجه صادر شده قبلی را برای یک خبر خاص نشان می دهد و  "شاخص واقعی" نتیجه را پس از انتشار خبر نشان می دهد.

چگونه اخبار اقتصادی را بفهمیم؟

یک مثال از یک خبر ممکن است به توضیح مکانیزم کار با تقویم اقتصادی کمک کند. بیایید روی یک خبر تاثیرگذار که برای پنجشنبه، 15 آوریل برنامه ریزی شده است - مامان خرده فروشی تمرکز کنیم. برای درک اینکه چگونه ممکن است بر بازار تأثیر بگذارد، بیایید به جزئیات زیر نگاه کنیم.

خرده فروشی MOM

وقتی روی اخبار کلیک می‌کنید، می‌توانید اطلاعات دقیقی در مورد دارایی‌هایی که ممکن است بر آن تأثیر بگذارد بیابید. در این مورد، شامل جفت فارکس با USD می شود. خرده‌فروشی  MoM شاخصی از هزینه‌های مصرف‌کننده است که اکثر فعالیت‌های اقتصادی عمومی در ایالات متحده را مشخص می‌کند.

همانطور که می بینید، مقدار پیش بینی شده 5.9٪ است در حالی که مقدار قبلی -3٪ است. چگونه این اطلاعات را درک کنیم؟

یک نتیجه بالاتر از حد انتظار (بیش از 5.9٪) ممکن است پیش نیاز یک روند صعودی برای USD باشد، در حالی که خواندن پایین تر از پیش بینی ممکن است منجر به روند منفی (نزولی) برای USD شود.

این بدان معنا نیست که اخبار به روشی که دقیقاً توضیح داده شده است، بر دارایی تأثیر می گذارد. برخی اخبار ممکن است تاثیر کمتری داشته باشند و به اندازه اخبار با تاثیر بیشتر بر حرکت بازار منعکس نشوند. با این حال، به طور کلی، پیروی از تقویم اقتصادی مهم است و ممکن است برای معامله‌گرانی که می‌خواهند لحظه‌های افزایش نوسانات را ببینند و درک کنند که آیا یک حرکت صعودی یا نزولی انتظار می‌رود، بسیار مفید باشد.

تاثیر تقویم اقتصادی به رویکرد معاملاتی شما

برای شروع استفاده از تقویم اقتصادی، ابتدا در مورد رویکرد معاملاتی خود تصمیم بگیرید.

1-  اگر در حال معامله در فارکس هستید، می توانید جفت ارزهایی را که بیشتر به آنها علاقه دارید انتخاب کنید و فواصل زمانی را بیابید که آماده هستید تا تمام توجه خود را به معامله کنید.

2- در صورتی که معامله سهام را ترجیح می دهید، می توانید به برگه "درآمد" توجه کنید.

3- اخباری را بیابید که به طور بالقوه بر دارایی معاملاتی انتخابی شما تأثیر می گذارد. نتیجه قبلی را با پیش بینی مقایسه کنید و بر اساس آن در مورد استراتژی خود تصمیم بگیرید.

4- همچنین ممکن است برای ثبت معاملات و پیگیری نتایج خوددر یک ژورنال معاملاتی ازز آن استفاده کنید.

5- معاملات خود را با ابزارهای مدیریت پول ترکیب کنید تا احتمالاً خطرات مرتبط با معاملات را کاهش دهید.

6- البته ، به خاطر داشته باشید که عملکرد گذشته ، همیشه شاخص عملکرد آینده نیست.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۵/۲۳
مهریار مهدوی نادری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی