آموزش معاملات بازار بورس بین الملل - فارکس

در این بلاگ به آموزش معامله در معاملات بازار بورس بین الملل خواهیم پرداخت

آموزش معاملات بازار بورس بین الملل - فارکس

در این بلاگ به آموزش معامله در معاملات بازار بورس بین الملل خواهیم پرداخت

این وبلاگ قصد دارد به آموزش معامله گری و اشنایی با اندیکاتور ها ، انواع تحلیل ها و استراتزی های موثر و کارآمد ، مدیریت ریسک و ... در معاملات فارکس و باینری آپشن بپردازد.همچنین در نظر داریم که کارگزاران مورد اطمینان جهت معامله در بازار فارکس و معاملات باینری آپشن را معرفی نماییم .

Swing Trading چیست و چگونه می توان آن را اعمال کرد؟

دوشنبه, ۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۹ ق.ظ

از ابتدای فعالیت های تجاری خود چه تعداد رویکرد معاملاتی را آزمایش کرده اید؟ برخی از کارشناسان پیشنهاد می کنند که معامله گران ممکن است نیاز داشته باشند حداقل 5 روش معاملاتی مختلف را امتحان کنند تا کارآمدترین روش را برای آنها شناسایی کنند. امروز ما به معاملات سویینگ یا همان نوسانی می پردازیم - یک رویکرد معاملاتی که ممکن است برای معامله گران با سطوح مختلف تجربه مناسب باشد و به طور بالقوه نتایج مثبتی را در بازه های زمانی مختلف ارائه دهد.

Swing Trading چیست؟

با این رویکرد، معامله‌گران تلاش می‌کنند تا نوسانات بازار را با نوسانات قیمت دارایی در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت یا بلندمدت مشاهده کنند. معامله گران نوسان معمولا موقعیت های خود را برای دوره های زمانی مختلف از روز تا هفته یا حتی ماه باز نگه می دارند.

برای پیش بینی نوسانات آتی، معامله گران اغلب به تحلیل تکنیکال دارایی ها روی می آورند. تجزیه و تحلیل نمودارها و الگوهای قیمت ممکن است به آنها کمک کند تا علائم اولیه نوسانات احتمالی را شناسایی کرده و زمان بهینه برای ورود به معامله را بدست آورند. شما ممکن است از ابزارهای مختلفی برای تحلیل تکنیکال استفاده کنید. در اینجا برخی از ابزارهای اصلی تحلیل تکنیکال وجود دارد که ممکن است در رویکرد معاملاتی نوسانی خود به کار ببرید.

میانگین متحرک  (MA): ابزاری محبوب برای شناسایی جهت روند.

الگوهای شمعدانی: ترکیبی از شمع ها که الگوهای صعودی یا نزولی را تشکیل می دهند.

MACD  : یک شاخص قدرتمند برای تشخیص روندهای نوظهور.

فیبوناچی اصلاحات: خطوط افقی که برای تعیین سطوح حمایت و مقاومت استفاده می شود.

نمودار قیمت EUR/USD که شاخص میانگین متحرک به آن اعمال شده است

 

هنگامی که معامله گران با استفاده از تحلیل تکنیکال یک نوسان بالقوه را تشخیص دادند، یک موقعیت بلند (خرید) یا یک موقعیت کوتاه (فروش) را باز می کنند. سپس منتظر می مانند تا ببینند آیا قیمت دارایی در جهت پیش بینی شده حرکت می کند یا خیر. اگر چنین شود، ممکن است معامله را به عنوان مثال به عنوان سود ببندند. اگر نه، آنها ممکن است تصمیم بگیرند که از موقعیت بازنده خارج شوند و به دنبال فرصت های دیگر باشند.

از آنجایی که روش معاملاتی نوسانی شامل تجزیه و تحلیل فنی زیادی است، ممکن است گزینه مناسبی برای معامله گرانی باشد که از تجزیه و تحلیل نمودارهای قیمت و استفاده از ابزارهای فنی لذت می برند. این ممکن است وقت گیر باشد، به خصوص در ابتدا، زمانی که با پلت فرم معاملاتی آشنا می شوید و ابزارهای مختلف را آزمایش می کنید. با این حال، پس از انتخاب مؤثرترین ابزارها و یادگیری شناسایی نوسانات بالقوه، ممکن است بتوانید زمان کمتری را برای نظارت بر نمودارهای قیمت صرف کنید.

معاملات نوسانی در مقابل معاملات روزانه - Swing Trading vs. Day Trading  

معاملات نوسانی مشابه معاملات روزانه، با رویکرد نوسانی معاملات ممکن است در مدت زمان کوتاهی باز و بسته شوند. با این حال، هنوز چند تفاوت بین این دو روش معاملاتی وجود دارد.

از آنجایی که معامله‌گران روزانه فقط در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت معامله می‌کنند، آن‌ها تمایل دارند بر دارایی‌های بی‌ثبات‌تر با نوسانات کوتاه‌مدت مکرر قیمت تمرکز کنند. این بدان معناست که آنها ریسک های مرتبط با معاملات بلندمدت را بهتر مدیریت می کنند و کارمزد یک شبه ندارند. با این حال، نکات منفی نیز وجود دارد: معاملات روزانه نیاز به تصمیم گیری سریع و صرف زمان زیادی برای نظارت بر قیمت دارایی ها دارد.

وقتی نوبت به معاملات نوسانی می‌رسد، ممکن است دارایی‌هایی با نوسانات بزرگ‌تر ترجیح داده شوند. آنها ممکن است نوسانات قیمت کمتری داشته باشند - مهمترین عامل شدت آنها است. ممکن است زمان بیشتری برای به دست آوردن نتایج با این روش طول بکشد، زیرا معاملات می توانند روزها یا هفته ها باز بمانند. همچنین به خاطر داشته باشید که در صورت بازه های زمانی طولانی تر، معاملات شما ممکن است در معرض خطرات و کارمزدهای یک شبه قرار گیرند. با این حال، هنگامی که تمرین کنید و یاد بگیرید که چگونه تجارت فارکس، سهام و سایر دارایی ها را تغییر دهید، ممکن است نتایج خود را سریعتر به دست آورید.

آیا Swing Trading ایمن است؟

مانند هر روش معاملاتی، خطراتی نیز وجود دارد. بازارهای مالی می توانند نوسان داشته باشند، بنابراین باید خطرات معاملات نوسانی را در نظر داشته باشید و یاد بگیرید که آنها را مدیریت کنید. معاملات نوسانی ممکن است برای مدت زمان بیشتری باز بماند. این بدان معناست که قیمت دارایی ها ممکن است تحت تأثیر عوامل مختلفی در طول شب یا در آخر هفته که بازار بسته است، قرار گیرد.

استفاده از ابزارهای مدیریت ریسک ممکن است به شما در مدیریت ریسک ها و محافظت از سرمایه خود در برابر نوسانات غیرقابل پیش بینی قیمت کمک کند. این امر به ویژه در معاملات نوسانی فارکس و سهام که می تواند کاملاً بی ثبات باشد، مهم است.

آیا تجارت Swing ارزش آن را دارد؟

معاملات نوسانی ممکن است یک رویکرد مفید برای معامله دارایی های مختلف در بازه های زمانی مختلف باشد. با این حال، برای گرفتن نوسانات بالقوه قبل از وقوع و انجام حرکت در لحظه بهینه، نیاز به دانش تحلیل فنی دارد. هنگامی که از این ابزارهای فنی استفاده کردید و مدیریت ریسک های بالقوه معاملات نوسانی را یاد گرفتید، ممکن است ابزار موثری برای رشد سبد سهام شما باشد. اما همیشه باید در نظر داشته باشید که هیچ تضمینی 100٪ برای نشانه های صحیح وجود ندارد. بنابراین ممکن است عاقلانه باشد که از چندین ابزار برای تایید خوانش های خود و دریافت نتایج دقیق تر استفاده کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۵/۲۳
مهریار مهدوی نادری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی